O que é Graphics32 ?

é uma biblioteca projetada para permitir manuseio de gráficos em delphi e kylix, otimizada para formatos de pixels de 32 bits, provê operações rápidas com pixels e primitivas gráficas e em alguns casos é mais rápida que a TCanvas.

http://graphics32.org/wiki/Main/Graphics32

algumas características:

* Fast per-pixel access up to 100 times faster compared to standard TBitmap;
* High-performance Bitmap alpha blending (including per-pixel alpha blending);
* Pixel, line and polygon antialiasing with sub-pixel accuracy (combined with alpha blending);
* Arbitrary polygon transformations and custom fillings;
* Bitmap resampling with high quality reconstruction filters (e.g. Lanczos, Cubic, Mitchell);
* A unique state-of-the-art rasterization system;
* Affine transformations of bitmaps: rotations, scaling, etc with sub-pixel accuracy;
* Arbitrary projective transformations of bitmaps;
* Arbitrary remapping transformations of bitmaps (e.g. for Warping, Morphing);
* Flexible supersampling implementation for maximum sampling quality;
* Flicker-free image displaying components with optimized double buffering via advanced MicroTiles? based repaint optimizer;
* Multiple customizible easy-to-use overlay layers;
* Locking of bitmaps for safe multithreading;
* A property editor for RGB and alpha channel loading;
* Design-time loading of image formats supported by standard TPicture;
* Works on Borland Delphi, C++ Builder and Kylix.

Esse post foi publicado em Sem categoria definida e marcado . Guardar link permanente.

Deixe uma resposta

Preencha os seus dados abaixo ou clique em um ícone para log in:

Logotipo do WordPress.com

Você está comentando utilizando sua conta WordPress.com. Sair / Alterar )

Imagem do Twitter

Você está comentando utilizando sua conta Twitter. Sair / Alterar )

Foto do Facebook

Você está comentando utilizando sua conta Facebook. Sair / Alterar )

Foto do Google+

Você está comentando utilizando sua conta Google+. Sair / Alterar )

Conectando a %s